Zundert wint weer eens

zondag 1 mei 2022, 21:00

Zundert wint weer eens

Na één nederlaag en twee remise eindelijk weer een overwinning voor Zundert. Na 90 minuten gedoe, kwam Zundert als de terechte winnaar uit de strijd.

Zundert begon sterk aan de wedstrijd. Binnen 5 minuten had Lars al een kleine kopkans gehad en schoot Fabian te gehaast over. Niet veel later kon de doelman een schot van Siemen met moeite keren. Er was niemand meegelopen voor de rebound. Zo had Zundert dus de beste kansen en ook het beste van het spel. Toch was het zeker geen walk-over. DSE was levensgevaarlijk in de omschakeling, waarbij Sebastiaan de taak had om de topscoorder van de competitie van scoren af te houden. Dit ging hem uitstekend af. De kansen die er wel kwamen werden met veel inzet geblokt door de verdedigers. En anders stond daar altijd nog Thomas. Hij voorkwam met een redding een achterstand door de bal corner te tikken.

Zundert ging verder op zoek naar de voorsprong. Lars was er een keer dichtbij met een schot op de paal. En verder was er vooral dreiging van de Roodzwarten. En veel irritatie bij DSE dat bijna alle beslissingen bediscussieerde en vaak op de grond lag na ogenschijnlijk onschuldige duels. Zundert probeerde zich hiervoor af te schermen, maar kon het soms ook niet laten om te reageren. Het was duidelijk een echte wedstrijd, waar niemand van elkaar onder wilde doen.

Uit een ongepolijste aanval, kwam Zundert op voorsprong. Een lange peer naar voren, werd slecht weggekopt door de defensie uit Etten Leur. Tim vond de bal voor z’n voeten en bedacht zich geen moment. Zijn uithaal verdween achter de kansloze doelman, 1-0.

Zundert verzuimde om meer afstand te nemen. Fabian gaf Tim een vrije kans op de 2-0, na zelf door Siemen te zijn gelanceerd. Tim was echter niet zo koel als eerder en schoot tegen de keeper aan. Nog iets later leek Olivier een mooie actie te bekronen met een doelpunt, maar helaas ging zijn poging voorlangs.

In de tweede helft ging Zundert verder waar het gebleven was. Lars was dichtbij op aangeven van Fabian en Tjeu kopte een voorzet van Siemen naast. En daar hield het niet op. Een poging van Fabian kon gekeerd worden door de keeper en een schot van Lars miste het doel op een haar. De 2-0 was op dat moment dan ook geheel logisch te noemen. Een lange bal van Thomas werd schitterend gecontroleerd door Lars, die Fabian inspeelde en zelf door liep. Hij ontving de bal terug en verschalkte de doelman met een droger schuiver. Een wereldactie met een coole finish, 2-0!

Omdat Zundert daarna wat kansen op een grotere voorsprong onbenut liet, bleef het spannend. Sterker nog DSE kwam zelfs terug in de wedstrijd na een prima aanval. Zo werd het onnodig spannend. Zeker toen Thomas helemaal gestrekt naar de hoek moest vliegen op de gelijkmaker uit de kruising te ranselen. Gelukkig bleef het wat kansen van DSE daarbij. Zundert nam het heft opnieuw in handen.

Het was Siemen die werkelijk schitterend uit de draai een voorzet van Tjeu hard binnen schoot. 3-1! Daarna ging Zundert wisselen en kansen onbenut laten. Karim, Mike en Frenk kwamen in de ploeg, Olivier, Siemen en Lars mochten het restant van de bank bekijken. Zij zagen een kopbal van de vrijstaande Fabian over vliegen, een doelpunt van Mike afgekeurd worden en een poging van Tjeu via-via tegen de paal belanden. Kortom de overwinning kwam niet meer in gevaar.

Sterker nog de voorsprong had uitgebouwd moeten worden. Met de terechte overwinning haakt het zowel op de ranglijst als in de periodestand weer aan bij de plaatsen waar de nacompetitie plaatsen worden verdiend. Maar dat is nu nog ver weg. Eerst aanstaande donderdag de derby tegen VVR een proberen tot een goed einde te brengen.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Roy Jacobs, Thomas Kerstens, Sebastiaan van Hassel, Olivier van Hassel (W: Karim Vriends), Tjeu van der Heijden, Lars van Elsacker (W: Frenk Zagers), Tim Goethals, Fabian Nelemans en Siemen Boomaerts (W: Mike Daemen).

Wissels: Alex van Nederkassel, Mike Daemen, Karim Vriends en Frenk Zagers.