Zundert zit in herfstdip

zondag 7 november 2021, 17:30

Zundert zit in een herfstdip

De spelers van Zundert lijken last van het jaargetijde te hebben. Na een goede start, wachten de Roodzwarten nu al vijf wedstrijden op een zege.

Het was niet best wat de toeschouwers voorgeschoteld kregen op sportpark de Zoek. Beide teams waren er niet op uit om er een spektakelstuk van te maken. Sterker nog, het is jammer dat er geen beelden gemaakt zijn, want mensen met een slaapprobleem zouden wel eens baat kunnen hebben bij het bekijken van de eerste helft tussen Schijf en Zundert.

Na 45 minuten stond dan ook de beginstand nog steeds op het scorebord. Een van richting veranderde voorzet zorgde nog voor de meeste opwinding. De daarop volgende corner leverde dan wel een doelpunt op, maar die werd afgekeurd vanwege een duwfout. Dus de enige echte kans uit open spel was voor Roy die overschoot na voorbereidend werk van SIemen. Nog voor rust kwam Tim G. in de ploeg voor Mike.

In de rust werden nog twee mutaties doorgevoerd. Wessel en Cas bleven in de kleedkamer achter, Tjeu en Wim kwamen in het veld. Dit veranderde weinig aan het spelbeeld. Er was weinig te beleven op de slecht bespeelbare grasmat. Kansen waren er niet.

Net toen Zundert iets beter in het spel kwam, ging het mis. Een doelpunt dat paste in het beeld van de wedstrijd. Balverlies in de defensie werd genadeloos afgestraft. Schijf stond met 1-0 voor. Zundert moest in de achtervolging om minimaal een punt aan deze wedstrijd over te houden.

Maar ook de openingstreffer trok de wedstrijd niet echt op gang. Zundert kwam nog een keer goed weg toen Schijf de lat raakte na een kopbal uit een corner. Zundert probeerde wel maar was een tandeloze tijger. Nog eenmaal veerden de Zundertse supporters op toen een bal in het strafschopgebied beroerd werd door een arm van een verdediger van Schijf. De scheidsrechter oordeelde: “geen penalty, doorspelen”. Waarmee de kans op een meevaller ook verkeken was. Zo eindigde het teleurstellende treffen in een 1-0 nederlaag voor Zundert.

Hiermee zet de vrije val door. Zundert was een maand geleden nog de trotse koploper. Intussen vindt het zich terug op een achtste positie, waarbij nog een aantal teams langszij kunnen komen, mochten zij de inhaalduels winnend afsluiten. Komend weekend komt Zundert niet in actie. Dinsdag 16 november staat om 20.30 uur het bekerduel in en tegen Oosterhout op de kalender. Pas op zondag 21 november kan Zundert beginnen aan de ommekeer in de competitie, dan komt een andere club in roodzwart op bezoek. Sprundel is dan de tegenstander.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Cas van Oijen [W: Wim Kas], Roy Jacobs, Frenk Zagers, Steven Braspenning, Owen Maas, Olivier van Hassel, Fabian Nelemans, Siemen Boomaerts, Mike Daemen [W: Tim Goethals] en Wessel Delcroix [W: Tjeu van der Heijden].

Wissels: Bas Englebert, Wim Kas, Tim Goethals, Thomas Kersten, Tjeu van der Heijden en Joep Jacobs.