Zundertse selectie - NAC Breda 0-4

zaterdag 29 juni 2019   16.00 uur op het sportpark de Wildert te Zundert

Zundertse selectie  -   N.A.C. Breda          (0-2)     0-4

NAC BEGINT WEER TEGEN ZUNDERT

Na een jaar van afwezigheid speelde NAC weer tegen de Zundertse selectie en deze traditie vond nu alweer voor de 22e keer plaats. Meestal was dat dan ook de seizoensopening en voor NAC, dat nu drie dagen in training is, was het dus de eerste wedstrijd om te kijken hoe ze er voor staan. De Zundertse selectie bestaat zoals altijd uit Zundert, VVR, Wernhout, Achtmaal en de kersverse hoofdklasser Moerse Boys, waardoor het niveau van de tegenstander dus gegroeid is.

Onder een bloedhete zon speelde NAC trainer Ruud Brood met twee elftallen die elk een helft in het veld stonden. Het elftal is nog verre van compleet en er waren nog enkele spelers die nog niet fit waren en zodoende ook niet meespeelden. In de basis stonden naast wat jongeren ook enkele nieuwelingen in de basis want doelman Olij, aanvoerder Monsalve, Schouten, Filipovic en Stokkers maakten hun debuut in het geel-zwart.

NAC, dat begon in een 4-4-2 opstelling, was de eerste helft natuurlijk de bovenliggende partij, maar ze hadden het beslist niet makkelijk omdat de amateurs er flink op zaten en het NAC niet gemakkelijk maakte. Het duurde tot de 15e minuut wanneer van Hooijdonk de scoorde opende op aangeven van Stokkers en daarmee was het eerste doelpunt van het seizoen 2019-2020 een feit. Vanwege de hitte was er elk kwartier een drinkpauze en dat was wel nodig ook. NAC kreeg was kansjes en er was ook een goede mogelijkheid voor de Zundertse selectie, maar er werd niet meer gescoord tot de 40e minuut want toen werd het 2-0 door Stokkers en de assist was van NAC onder 19 speler Azzagari. Dit was tevens de ruststand en na rust stond er dus zoals gezegd een heel nieuw elftal binnen de lijnen. Daarbij waren ook enkele testspelers zoals de verdedigers Plezier en Santek, Yaisien op het middenveld en in de aanval Kudimbana.

Het was de laatst genoemde speler die in de tweede helft de wedstrijd besliste met twee doelpunten en daarnaast een goede indruk maakte. Ook linksback Plezier viel op vanwege zijn opkomen a la Angeliño aan de linkerkant en we gaan zien of trainer Brood er ook zo over zal denken.  Het, vast door de hitte, geringe aantal opgekomen supporters zien NAC dus met 4-0 winnen in het altijd gezellige Zundert waar alles weer perfect geregeld was en waar er onder het genot van wat biertjes nog lang nagepraat werd over de verwachtingen voor dit seizoen.

Opstelling Zundertse selectie:

17. Thomas van Nederkassel (46e minuut 1. Bram Jansen), / 2. Bjarne Gommers (46e minuut 20. Thomas Kerstens), 5. Leroy Daems, 4. Joris Goossens (c), 10. Wim Kas, / 6. Olivier van Hassel, 8. Sjors Overbeek (46e minuut 3. Frenk Zagers), 7. Bart van de Broek, 15. Lars van Elsacker (46e minuut 16. Bram de Meijer), / 9. Maikel Zagers (73e minuut 15. Lars van Elsacker), 11. Janno Elst (46e minuut 12. Rik Mol)

Coach: Ger Musters

Opstelling N.A.C.:

1. Nick Olij (46e minuut 25. Sem Custers), / 8. Robin Schouten (46e minuut 5. Pele van Anholt (2e c), 3. Jan Paul van Hecke (46e minuut 28. Wout Neelen), 4. Nacho Monsalve (c) (46e minuut 24. Matej Santek), 17. Jethro Mashart (46e minuut 31. Tom Plezier), / 14. Andrija  Filipovic (46e minuut 20. Marwin reuvers), 6. Arno Verschueren (46e minuut 27. Abdallah Yaisien), 21. Yassine Azzagari (46e minuut 30. Bodi Brusselers), 23. Jordan van der Gaag (46e minuut 33. Boris Kudimbana), / 15. Finn Stokkers (46e minuut 22. Sabir Agougil)), 9. Sydney van Hooijdonk (46e minuut 29. Skender Loshi)

Coach: Ruud Brood

Scoreverloop:                 15e minuut      0-1       van Hooijdonk (Stokkers)

40e minuut      0-2       Stokkers (Azzagari)

66e minuut      0-3       Kudimbana (Loshi)

70e minuut      0-4       Kudimbana (Brusselers)

Gele kaarten:                          geen

Scheidsrechter:                       Bilal Sahiner