Zundert/Wernhout MO17-1 kampioen!

dinsdag 18 oktober 2022, 8:00

Waar samenwerking al niet toe kan leiden

Het was allemaal best wel spannend: enkele fanatiekelingen van twee ‘gezond rivaliserende’ verenigingen gaan voorzichtig de eerste gesprekken aan om te zien of een samenwerking mogelijk is.

Inmiddels zijn we in het 4e seizoen van die samenwerking met als resultaat op dit moment 4 gecombineerde meidenteams van MO13 tot MO17.

De laatst genoemde zijn eigenlijk de eerste lichting geweest die als testcase hebben gediend en wat kunnen we inmiddels spreken van een succesvolle samenwerking: vorig seizoen werden zowel de MO19 als de MO17 kampioen! We mogen wel zeggen een kroon op de samenwerking Zundert-Wernhout.

Momenteel is de MO17 bezig aan het nieuwe seizoen en is de eerste serie van 6 wedstrijden al weer gespeeld met als resultaat 6 gewonnen wedstrijden en een soort van Herfstkampioenschapje afgelopen donderdag tegen onze vriendinnen van de Moer! Een dik verdiende 4-0 overwinning door een compact spelend team met fluwelen combinaties legde de tegenstanders regelmatig in de luren.

Het fanatisme bij de trainingen die zowel in Wernhout als in Zundert worden gegeven zie je terug in de wedstrijden. Ook buiten de wedstrijden om is er sprake van een mooie teamspirit wat zich uit in verjaardagsfeestjes of spontane uitjes.

Kortom: samenwerking is vaak de sleutel tot succes en gelukkig kan dit in combinatie met veel (spel)plezier. We hopen we met z’n allen dat dit nog in lengte van dagen zo mag zijn. Wie weet waar het allemaal nog toe kan leiden.