We gaan verder met Zundert Onder-23

#brugfunctie, #3selectieelftallen #groei

Dit zijn drie hashtags die kort samenvatten waar onze Onder 23 voor staat. Geen officieel team, geen competitie, maar we nemen het wel serieus en gebruiken het voor ontwikkeling en doorstroming van jeugd naar senioren.

In diverse periodes in het verleden heeft Zundert vriendschappelijke wedstrijden gespeeld met een combinatieteam van jonge spelers. Dit hebben we in het seizoen 2019-2020 weer opgestart, onder de naam Zundert Onder 23. Helaas hebben we mede door de Corona uitbraak ook dit traject stil moeten leggen.

Met de jonge selectie, waarin wel een aantal ervaren spelers zitten, maar weinig echte routiniers, is het soms best lastig om de stap te maken van de JO19 (voormalige A jeugd) naar de selectie. En al helemaal gelijk naar het eerste. Het instap niveau in de derde klasse is best wel hoog. Tevens werken we dit seizoen met een bredere selectie, mede om degene die vanuit de jeugd komen langer de tijd te geven om te wennen aan seniorenvoetbal.

De mix van spelers uit Zundert 1, Zundert 2, Zundert 3 en Zundert JO19 zal dan onder toeziend oog van hoofdtrainer Jack Sweres en leden van de technische staf van de drie selectie elftallen de wedstrijden af werken. Zo krijgen zij een nog beter beeld van het talent dat er rond loopt. Maar kunnen ook spelers die wat minder gespeeld hebben, door bijvoorbeeld blessures, minuten maken. Ook is het leerzaam om eens in een andere samenstelling of op een vreemde positie aan de bak te moeten. Maar het belangrijkste is om de ontwikkeling van spelers te stimuleren en hierin gericht te kunnen coachen, zodat de stap naar de senioren of binnen de selectie makkelijker gezet kan worden.

We bekijken per keer of er behoefte is, op welke niveau we een tegenstander zoeken en wie er een kans verdienen. We houden u hier en via de sociale media op de hoogte van de wedstrijden en resultaten.

Eerste wedstrijd: Dinsdag 19 oktober: VVR O23 - Zundert O23

Wedstrijdverslag VVR O23 - Zundert )23