Meiden aan de top!

dinsdag 5 november 2019, 19:00

Meiden aan de top!

Veel kinderen die starten met voetballen, dromen over volle stadions, televisie en het Nederlands elftal. Of minimaal de eredivisie. Amateurverenigingen zijn trots als spelers die de eerste stappen op het voetbalveld bij hun gezet hebben, dit bereiken.

Hoewel er veel talentvolle jongens bij Zundert rond gelopen hebben en nog lopen, is er nog niemand die de eredivisie heeft gehaald. Met Dion Jochems speelt er nu wel weer iemand in de jeugd van NAC Breda. Maar ook hiervan zijn voorbeelden uit het verleden te noemen, die mede door de verlokkingen van de plaatselijke horeca, dit niet behaald hebben. Dus Dion doe je best. En op dit moment wordt Floor Englebert regelmatig geselecteerd door de KNVB voor regiotrainingen.

Maar zoals zo vaak, zijn het toch weer de vrouwen, die dit wel flikken. Marthe van Erk, haalde het Nederlands elftal Onder 15 en zelfs Onder 19. En speelt al weer een aantal jaren in de eredivisie voor Dames. Eerst bij ADO Den Haag en nu bij Excelsior Barendrecht. Zij laat dus al jaren zien dat de eredivisie halen via v.v. Zundert prima mogelijk is.

En dat ze nu zelfs in het vertrouwde roodzwart speelt maakt dit alleen maar mooier. Helaas is Marthe nu tijdelijk uitgeschakeld. Maar zelfs dan haalt zij de landelijke krant. Hierbij het artikel dat deze week in het AD verscheen. In het artikel ook een verwijzing naar haar roots bij onze club.

En indirect een advies van haar trainer aan alle voetballers en voetbalsters die de top willen halen: “ze is op en top prof, werkt hard op de training en heeft een positieve bijdrage in de kleedkamer”.

PDF AD Rotterdams Dagblad